Sunn chiliwok med kokosmelk ala Julia

God kveld! Dagens treningsøkt tok nesten knekken på meg. På et tidspunkt trodde jeg nesten at jeg skulle svime av, så da kan dere tenke dere selv hvor hardt det var. Etter at jeg var ferdig med PT-timen hos Mikael ble Julia og jeg utfordret av senterlederen på Sats Akersgata, Hanna, til å bli med på gruppetimen hennes. Jeg følte ikke at jeg kunne si nei, noe som resulterte i 60 minutter Shape Puls. Første halvdel av timen bestod av enkel kondisjonstrening, deretter styrketrening med manualer. Jeg likte timen veldig godt, spesielt kondisjonsdelen. Styrkedelen derimot hadde jeg faktisk litt problemer med å gjennomføre. Ikke fordi jeg er svak, men fordi jeg hadde kjørt helkroppsprogram i forkant av timen. Med andre ord, ikke tren styrke før du tar turen på Shape Puls.

På vei hjem gikk vi innom butikken og handlet inn til en sunn middag. Valget falt på Julia sin egen oppskrift, nemlig chiliwok med kylling og kokosmelk. Jeg elsker kokosmelk og var allerede overbevist på forhånd om at dette kom til  å bli et smakfullt måltid. Middagen var så god at jeg ble pent nødt til å spørre Julia om å få dele oppskriften med dere, so here we go:

IMG_0688
Til 2 posjoner trenger du:

– 2 stk. kyllingfilet.
– 1 stor gulrot.
– 1 liten brokoli.
– 1 liten chili (som vist på bildet) eller 1/2 stor.
– 1 gul løk.
– 1 boks kokosmelk.
– 2 fedd hvitløk.
– Krydder (Evt. salt, pepper og hvitløkspulver).

 IMG_0650Fremgangsmåte:

1. Skjær opp brokolien og skjær gulroten i tynne strimler.
2. Finhakk løk, hvitløk og chili.
3. Skjær opp kyllingen i passende biter.

collage1

4. Surr hvitløk, løk og chili med litt olje i den ene kasserollen. Gulrot og brokkoli i den andre.

IMG_0661

5. Varm olje i en wokpanne eller en vanlig stekepanne på høy varme og sett til side.

IMG_0696

6. Kok ris som anvist på pakken.

IMG_0679IMG_0705

7. Varm opp olje og fres alle grønnsakene. Ha i stekt kylling. Tilsett kokosmelk, vend forsiktig om og varm opp. Smak eventuelt til med ønsket krydder.

IMG_0747

8. Server wokken med ris. (Til opplysning: Jeg ville ikke anbefalt dere å spise chilien på bildet ovenfor, da den bare ligger der for syns skyld. Hehe). Bon apetitt!


Del gjerne innlegget på facebook dersom du fikk lyst til å teste ut denne oppskriften med en venn og/eller om dere vil at jeg skal legge ut flere middagsoppskrifter. 

1 kommentar

  1. Nam, det så utrolig godt ut!! :D

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *